stalkers

* Left Top Center Bottom * Bottom Left Center Right * Right Top Center Bottom
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20110609

Post 100 : City Square

untuk post yang ke-100 ni aku tak letak gambar
tapi post kali ni panjaaang
okay, aku start cerita..

tadi aku hangout dekat City Square (CS) dgn member aku,
Billy, Iezs, Iman dgn Mole(member Iezs)
tapi macam-macam jadi sepanjang perjalanan aku ke CS
aku cerita satu persatu

#1 Tunggu Bas

aku tidur pukul 4.30 a.m and bgun  7.15 a.m
so mengantuk gila lah
tapi aku pergi jugak bus stand sebab member aku ckp bus paling awal pukul 8
so, aku bole la tidur dlm bus
tapi yg cumil nya, bus tu dtg 1 jam setengah lepas tu
korg bygkan ah duduk dkt bus stand sorang-sorang
tak ada kawan
dalam keadaan mengantuk
nasib baik ada mp3
lepas tu orang semua pandang pelik sebab earphone aku ada gambar tengkorak
*diorg tak pernah tgok kot
then, aku bajet dah lega sebab bus dah sampai
rupa-rupanya dalam bus tu aku kena berhimpit-himpit dgn orang lain
haihhh=.=


#2 Bus Station


first time aku pergi bus station sorang-sorang
selama ni aku pergi dgn member
tapi nasib aku baik la jugak
sampai je dekat bus station, bus dah ada dekat situ
seat pun byk lagi


#3 JB Sentral


haaa! ni lah incident yg paling aku tension
masa dlm bus satu benda je yg aku cuak
aku cuak turun salah tempat
sebab aku bukan ingat sgt CS tu dkt mana
selama ni aku follow member je
then, kat satu tempat ni bus pun stop
aku tgok ramai orang keluar so aku follow ah
turun bus je aku terus blank nak pergi mana
sebab aku tak pernah turun dekat situ
ada signboard "JB SENTRAL"
aku call la Iezs sebab dia pro pasal CS ni
tapi dia ckp dia pun taktau
"mmg tak ah" aku ckp dalam hati
aku pun dgn keringnya naik escalator pergi floor atas
sebab setahu aku mmg ada jejantas nak pergi CS
tapi yg aku pelik, jejantas tu besar gila
dah la banyak polis dekat situ
aku pun patah balik pastu turun bawah balik
"salah turun bus kot" aku kata dalam hati
tiba-tiba bole pulak aku nampak ada satu bus ni baru nak gerak
dekat depan bus tu ada tulis "City Square"
aku pun dengan penuh keyakinan berlari pergi kat bas tu
then driver tu ckp
"relax ah adik, nak pergi mana?"
aku dgn bodohnya ckp "CS"
dia tanya balik, "CS?!"
*muka macam nak bunuh aku
aku dah rasa lain macam
passenger lain dlm bus tu semua pndg aku
aku pun ckp "eh, takpe ah.salahsalah"
dengan keringnya aku turun bus tu pastu sembunyi belakang tiang
malu sial!
aku pun jalan-jalan area tu
last-last jumpa jugak jalan masuk CS
rupa-rupanya CS tu dekat belakang JB SENTRAL
yg aku pergi tadi tu jalan nak pergi Woodlands, Singapore
patutlah polis ramai
lepas tu aku pun masuk dlm CS


#4 Tunggu Member


sampai je dekat CS aku terus pergi kedai F.O.S
sebab nak belikan baju (birthday present utk member)
lepas usha-usha baju, aku tgok sekeliling aku
"tak nampak pun diorang ni"
"diorg otw kot"
aku pun call lah
langsi punya olang
diorg tgh tidur masa aku call
mmg lahanat punya kawan
aku suruh diorg cepat sikit
diorg ckp tunggu kejap, diorg akan dtg secepat mungkin
aku pun lepak ah dekat McD
mula-mula nak makan tapi aku ingat member
aku pun lepak dekat luar McD
tunggu punya tunggu tak sampai-sampai jugak diorg
aku call lagi
dia ckp dah nak sampai
*sebenarnya diorg tak gerak lagi
aku tunggu lah lagi
aku keluarkan mp3 aku and lepak dekat satu tempat ni
sambil dgr lagu, aku pandang orang-orang kat sekitar aku
semua ada gf, best gila diorg
lepas tu aku tgok jam
rupa-rupanya dah 2 jam lebih aku tunggu diorang!
memang 'bagus' kawan aku ni
tak lama lepas tu phone aku vibrate
Iezs call, lepas tu aku jumpa la diorg


#5 Dalam CS


lepas je jumpa diorg aku terus ajak diorg makan
ye la, dah la tak breakfast mmg lapar ah
lepas makan kitorang nak gerak beli baju
tapi sebenarnya tujuan aku hangout sebab nak tengok KL GANGSTER
tapi takdapat sebab diorg beli tiket pukul 4.30p.m
last bus dari JB pergi Kota Tinggi pulak pukul 5
mmg takdapat la der
tiket yg diorg dah book tu aku bagi Azfar
*jambu Billy


#6 F.O.S


kitorg terus pergi butik F.O.S sebab nak beli baju
aku nak beli baju utk Aiman Muslim
dah nak dekat 5 bulan postpone hadiah bithday dia.haha
ada satu baju ni style
dia tulis
'My Girlfriend is My ATM'
jambu gilaa
tapi design dia simple sangat
last-last aku beli 2 baju and Billy beli satu
total RM45 so sorang RM15
tapi yg penting,
Billy beli RM15 dapat 2!
haha


#6 Balik Kota Tinggi


tepat pukul 4 aku pergi JB SENTRAL
*kali ni dah hafal jalan.haha
aku naik bus and terus duduk seat 2nd dari belakang lepas bayar RM4.80
then sampai satu tempat ni, ada sorang auntie Cina naik bus dgn anak dia
aku buat taktau je la
tapi yg tak tahannya, dia MEMEKAK!
bising nak mampus!
nak je aku tapak muka dia guna sneakers Adidas by David Beckham aku
*highlight :D
nasib baik sampai satu tempat tu dia turun
(safe la muka dia drpd kena tapak dgn aku)


#7 Balik Rumah


sampai je dekat bus station Kota Tinggi,
aku terus carik bus Mara Liner yg pergi rumah aku
hampa hatiku apabila driver tu ckp 30 minit lagi baru gerak
*penat lah pakcik oi!
lepas 30 minit, pintu bus bukak
org ramai berebut nak naik bus
*bodoh punya org, tak pandai beratur ke?
sampai turn aku beli tiket, duit aku terjatuh
tapi aku kutip 70 sen je sebab dah penat sgt
tak mampu nk tunduk
aku pilih seat belakang-belakang
duduk dan terus qada' tidur pagi tadi


#8 Tunggu Lagi


masa dalam bus, mak aku call
dia ckp tunggu dia
nanti dia amik aku kat bus stand
aku cakap "OK"
sampai je dekat bus stand aku tgok mak aku takde
aku dah tension
bole jadi nak tunggu lagi?=..=
tapi aku fikir positive
"kejap lagi sampai ah tu"
..............
nak dekat 20 minit baru kereta mak aku muncul
mak aku ckp
"sorry, ibu lambat sikit. baru sampai?"
aku pun 'senyum' je


SATUHARIYANGSIA-SIA





No comments:

Post a Comment