stalkers

* Left Top Center Bottom * Bottom Left Center Right * Right Top Center Bottom
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20111105

Post 125 : Tertinggal Bus-.-


korang pernah kena tinggal bus?
takpernah?
haha.sebelum ni aku pun takpernah
tapi dah 'ter'pernah

macam cuti-cuti biasa,
aku akan balik rumah dengan balik sekolah naik bus
tapi takpernah sekali pun aku kena tinggal
*kiranya aku ni gempak jugak ah :)
tapi rekod aku musnah apabila buat pertama kali nya kena tinggal dengan bus
bila fikir balik,
segan pun ada, rasa best pun ada.haha
masa tu hari ahad,
macam biasa, bus Plusliner yg kitorg naik stop dekat R&R Kg Bemban, Melaka
tempat tu memang takde apa-apa
just ada toilet dgn gazebo je
so, bila bus stop dekat situ
aku, Iezs dgn Bean pun turun la
then Iezs tiba-tiba naik bus balik
dia kata nak tidur
aku dengan bean terus la pergi toilet
then kitorg borak-borak sikit dekat luar toilet tu
pastu kitorg terus gerak nak naik bus balik
DAMN!
bus dah takde weh!
aku pandang kiri kanan,
bus tu baru nak keluar ke jalan besar
so kitorang pun sprint sekuat hati
*cehh, bajet atlet pulak.haha
SHITTO!
driver bus tu seronok je bawak bus tu laju-laju tinggalkan kitorang yang susah payah try kejar bus
then aku call Iezs
dia text :
"Kau try cari bus KKKL dekat situ, driver bus dah bagitau member dia yg bawak bus KKKL tu bawak korang pergi Putrajaya"
ohh, ada harapan lagi :D
kitorg pun patah balik la sebab nak carik bus tu
OH NO!
bus KKKL yang Iezs cakap tu dah gerak-.-'
dengan rasa yang sangat downgilavavii, kitorg lepak dekat gazebo

..40 minutes later..

YES!!
ada jugak driver yang bak tumpangkan kitorang
itu pun lepas kitorang tebalkan muka kitorang and merayu dekat driver-driver bus dekat situ supaya tumpangkan kitorg
*buat malu je kan?
dengan gembiranya kitorg naik bus tu
EH,
"Apasal semua org pandang kita ni Bean?" aku tanya Bean
"Alah, buat kering je," Bean jawab
SIAL!
dalam bus tu just ada satu seat kosong
seat tu pun dekat belakang sekali
takpe la, biar la Bean duduk belakang
*aku takperasan yg dekat kiri & kanan seat kosong tu ada 2 orang amoi hot-.-
aku pulak duduk sebelah driver bus=="
aku ingatkan dah boleh la relax
CILAKA!
driver tu marah-marah aku dari Melaka sampai la Seremban
sampai dekat tol Seremban, dia suruh kitorang turun and amik bus satu lagi sebab bus yg kitorg naik tu just sampai Seremban sedangkan kitorg nak pergi Putrajaya
sebelum turun, kitorg salam driver bus tu,
cakap terima kasih dekat dia
then, aku dgn Bean cross jalan sebab ada satu lagi bus opposite dgn kitorg
kitorg pun masuklah dalam bus tu and salam driver & ckp thankyou sebab tunggu kitorg
*pelik gila passenger salam driver-.-
macam biasa, passenger lain dalam bus semua pandang kitorg
dan sekali lagi kitorg buat bodoh

50 minit lepas tu kitorg sampai dekat Putrajaya Sentral
aku dengan Bean cepat-cepat turun bus and naik tingkat atas
*malu wooo kalau passenger lain cam muka kitorg.haha

after incident tu,
aku dah serik nak turun setiap kali bus stop dekat mana-mana
at least aku turun just pergi toilet la
itu pun dalam 3 minutes je



No comments:

Post a Comment